Proč je nejlepší cvičit doma

bruce-lee

Nenechte se zmást, já do posilovny chodím rád. Fakt rád a cvičení v posilovně mne vyloženě baví, ale přesto miluju cvičit doma. Můj dům, můj hrad…a moje posilovna.

Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.

Je lehké začít cvičit doma

Pokud se přestanete vymlouvat na sousedy, plovoucí podlahu, noční klid, denní klid, prostor, děti, manželku, přítelkyni, čas, možnosti, dlaždičky, fyzičku, stud, absenci červených trenýrek…no vždyť víte, něco se dycinky najde. Až se přestanete vymlouvat, tak najednou zjístíte, že na cvičení doma nepotřebujete nic. Vůbec nic. A kolikrát nepotřebujete ani čas….teda potřebujete ho jen malou trošičku. Na začátek to bohatě stačí.

Kliky

Jednoduché leč geniální, triviální leč komplexní a pro vaše tělo blahodárné. Klikovat se dá na mnoho způsobu a posilujete tím mnoho různých částí těla. Začněte tím, že jich uděláte 15 a každej den si pět přidejte. A až se přistihnete, že se při klikování nudíte, hoďte si nohy na postel. A pak na peřiňák nebo kuchyňskou linku. A až vás i tohle bude nudit, řekněte své vyvolené, ať si na vás při klikování lehne. A klikování pak dostane uplně jiný grády a začně to bavit i jí :) A nebude to dlouho trvat a udělat 100 kliků pro vás bude hračka. Já teď dělám před obědem 3×40 s nohama na kancelářský židli – tj. v práci. No jasně, klikovat můžete prakticky všude! Jak dělat kliky správně na různé způsoby, mrkněte sem.

Dřepy

Na dřepování taky potřebujete jen svoje nohy. Já dělam dřepy tzv. Tomiš-stajl, podle kamaráda, co mne je naučil :). Opřu se zádama o nějaký kluzký povrch (futra dveří zevnitř), nohy dám od sebe na šíři ramen a tak, abych měl mezi lýtky a stehny 45 stupňů a dřepuju – a přitom se šoupám zádama a zadkem po futrech. Je to dobrý, náročný. Čím dál od futer dáte nohy, tím je to těžší. Důležité je, abyste měli permanentně kontakt s futrama nejenom zadama, ale taky zadkem. Jinak fixlujete a nebude to zdravý. Začněte 3×10 a přidávejte si….zvyšujte vzdálenost od futer…a pokud se začnete nudit, vezměte si do náručí balík vod, dítě předškolního věku, pytel cementu nebo přítelkyni :) Já jich dělal právě 60, bez zátěže. A co mám na mysli uvidíte tady a s míčem a činkama v ruce.


Take care of your body. It is the only place you have to live in.


Shyby

Moje srdcová záležitost a dost podobně univerzální supercvik jako kliky. Když jsem začínal, udělal jsem asi dva…a ten druhej jsem trochu ošulil. Dlouhou dobu jsem chodil do posilovny jen proto, abych tam mohl shybovat. A pak jsem narazil na jednoduché řešení domu – samovzpěrnou hrazdu. Tak si změřte futra a kupte si jí. Mně tam vlastně ani moc dobře nesedí, opírá se o dřevěné obložení, ale váha se rozkládá tak dobře, že se na ní dá krásně cvičit. Hrazda stojí 490 Kč a přesto nabízí minimálně 3 způsoby cvičení…což je víc, než potřebujete :) Před chvílí jsem na ní udělal 50 kousků and it feels good! :) Jak na shyby najdete třeba tady.

Angličáky

Zcela masakrózní cvik, pro který, překvapivě, zas vůbec nic nepotřebujete. Možná si je pamatujete z hodin tělocviku, nebo jste je dělali za trest na táboře a teď…teď je budete dělat doma a dobrovolně! :) Takovej angličák, aka Burpee, vypadá tak, že ze stoje jdete do dřepu, z dřepu skočíte do kliku, uděláte klik, skočíte zpět do dřepu a ze dřepu vyskočíte nahoru. A říkám vyskočíte, tj. odlepíte se od země s rukama nad hlavou. A hned jak dopadnete, tak si to celé zopakujete znovu, a znovu, a znovu. Garantuju vám, že to není vůbec prdel, ale stejně jako kliky a shyby je to geniální cvik, který nejenom posiluje mnoho svalových partiíí, ale je zároveň i na fyzičku. Dělejte jich 30 denně a pokud jich uděláte 30 v kuse, tak máte můj obdiv. Můj rekord je (zatím) 23 :)  Jak dělat správně angličáky se podívejte třeba sem.

Běhání

Nic lepšího na výdrž a fyzičku ještě nevymysleli. Na běhání taky nepotřebujete skoro nic. Jen si vzít tenisky, kratasy a tricko a vyrazit ven. Oběhnout barák, nebo do parku. Mně pomáhá, když si svoje běhání měřím aplikací v telefonu. Používám Runkeeper a futrálek na telefon, kterej si připnu na ruku. Mám tam nastaveno hlášení každých pět minut – uběhnutá vzdálenost, průměrná rychlost, aktuální rychlost. A jelikož běhat se dá kdekoliv, můžete běhat i vy. Ok, není to zrovna „domácí“ cvičení, ale já to do něj počítám. A při běhu neposlouchám hudbu. Nevyhovuje mi to, nedoporučují to ani „běžci“ a hlavně, když máte v uších sluchátka, tak neslyšíte a může vás přejet auto :)

ANEBO

Vzal jsem to odzadu, ale svoje domácí cvičení jsem začal uplně jinak, než doposud popisuju. Začal jsem cvičit podle televize. Jo, směšný….hned vás určitě napadlo Cvičme v rytme, ale to jste vedle jak ta jedle :)

My name is Shaun T and this is Insanity

Insanity je šílenost, ale skvělá šílenost

Jedna americká firma se zabývá tím, že vytváří programy pro domácí fitness. Mně z nich nejvíc zaujala Insanity – tj. šílenství. A šílené to fakt je. Potřeboval jsem na začátek motivaci a týpek, co tohle cvičení provází a cvičí, na mne funguje na 100%. Insanita funguje na principu, ve kterém děláte v 30 vteřinových intervalech různé cviky tak, abyste se uplně vyšťavili. Obvykle jich je tak 6 po sobě. Pak dostanete 30 vteřin na odpočinek a jedete odznova…a je to fakt, fakt zabíračka. Cvičení je fajn, protože začíná zahřátím svalů a na začátku i na konci má střečink, kterej je setsakramensky důležitej. Takže jestli jste líní jako veš a potřebujete trochu hecnout, tak si to kupte neb obstarejte jak chcete! Je to super.

insanity

Insanity je dvouměsíční program. Dostanete k němu „jízdní řád“, podle kterého můžete jet. 6x v týdnu cvičení (cca 40 minut), jeden den pauza. Po první měsící je týdenní „recovery“ tejden, kdy cvičíte lehčí prográmek. A v druhém měsíci si to vynahradíte prodlouženejma cvičeníma (cca 60 minut). Pokud to celé absolvujete, tak prostě není zbytí a vy budete vypadat a cejtit se výrazně jinak, než předtím. Já se přiznám, že jsem to uplně celé nedodržel, ale udělal jsem přes polovinu a byl to kurňa rozdíl! A stále si semtam dám některé z videí jako samostatný cvičení a je to skvělý, fakt skvělý.

Motivace

Ta bývá často kamenem úrazu. Na mne funguje, když si stanovím nějakej reálnej cíl. Třeba uběhnout 10 km v horizontu dvou měsíců. Pak běhám jak divej, ač mně to nebaví a zrovna nedávno jsem to doopravdy uběhnul! :) U cvičení mi aktuálně funguje to, že jsme se s klukama přihlásili na závod Spartan Race. A jelikož tam nechci bejt za tydýta, tak makám, cvičím a dělám co můžu, abych ze svýho celoživotně chabrusackýho těla udělal stroj, kterej má šanci ten závod dokončit. Když sem se hlásil, tak jsem o dokončování vůbec neuvažoval a bral jsem to jen jako motivaci. Teď, po dvou měsících trénování…mám pocit, že bych to mohl dát. A až bude po závodě, tak si budu muset najít další motivaci, pokud mne to cvičení jako takový nebude motivovat samo o sobě. Což se může klidně stát, protože je to fakt opojný! ;)

A jaká je vaše motivace?

 

P.S. – pokud jste nečetli, tak si ještě dejte 10 důvodů, proč z vás cvičení udělá lepšího muže :)

 

 

Napsat komentář

Name *
Email *
Website